Es Desenvoluparà i es concretarà aquest projecte en
funció de les seves àrees curriculars:
Educació Infantil:
-
Descoberta d'un mateix i dels altres.
-
Descoberta de l'entorn.
- Comunicació
i llenguatges.
Educació Primària:
- Llengua
catalana i literatura, llengua castellana i literatura, llengua estrangera.
- Coneixement
del medi natural, social i cultural.
- Educació
artística.
- Educació
física.
-
Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania.
-
Matemàtiques.
b) Projecte Lingüístic:
Basat en la llengua catalana com a llengua vehicular, i
amb un tractament de les llengües que respecta els horaris marcats per la llei,
i que fonamenta el seu treball en:
-
La llengua oral.
-
L’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
-
La lectura.
-
L’ensenyament-aprenentatge de les diferents tipologies de text.
S’utilitzarà l’estratègia del
desdoblament, almenys una vegada en cada llengua, per al treball més directe
amb l’alumnat i poder sistematitzar el treball de la comprensió lectora i del
text escrit.
c) Pla d’atenció a la Diversitat :
L’ Educació especial ha estat present des de sempre, i
actualment es disposa d’una USEE. Aquest és un projecte en el qual els mestres,
el personal de serveis, les famílies i els alumnes s’hi impliquen, fent que
tots sortim enriquits i beneficiats de la situació d’aquests nens de
necessitats educatives especials. En aquest pla, tenim la col·laboració de
l’EAP, el qual ens assessora i col·labora amb el centre en l’atenció a la
diversitat d’alumnat que tenim. Els objectius són:
-
Tenir present la diversitat d’alumnes que hi ha al centre.
- Formar la Comissió d’Atenció a la Diversitat. Aquesta
serà presidida pel director o el cap d’estudis, i també hi formaran part els
mestres d’educació especial i de l’USEE, els educadors i els vetlladors que hi
puguin haver, així com l’EAP destinat al centre.
- Potenciar
noves maneres d’organització de l’alumnat i optimitzar la dedicació del
professorat.
- Fer un
seguiment dels alumnes amb dictàmen especial i/o social i d’aquells que
presenten algun tipus de dificultats.
- Treballar
l’acceptació d’aquest alumnat a les diferents aules ordinàries.
- Potenciar al
màxim l’aprenentatge d’aquest alumnat en les matèries instrumentals.
- Potenciar al
màxim l’autonomia d’aquests alumnes.
- Reunir-se amb
els professionals externs que puguin fer algun tipus de treball amb els alumnes
i les famílies. Propiciar la interacció i l’intercanvi d’informació.
- Orientar les
famílies d’aquest alumnat, tant pel que fa a l’assessorament, derivació i
traspàs a l’etapa de secundària.
- Elaborar els
informes conjuntament amb els tutors i plantejar l’avaluació en relació als
seus progressos.
- Aconseguir
més recursos per poder atendre millor la diversitat.
d) Projecte d’Escola
Verda:
Des de 1998. Un projecte, que no es basa en accions
concretes, sinó en la forma de viure el dia a dia. Els objectius bàsics són:
- Desenvolupar
la capacitat d’observació donada la importància a l’experimentació i a la
constatació de dades.
- Desenvolupar
la consciència de la necessitat de ser respectuosos amb el medi ambient,
valorant especialment les actuacions dirigides tant a l’estalvi i aprofitament
de recursos com a la recollida selectiva.
Entre les actuacions que actualment
es porten a terme hi ha les següents:
- El Bus a Peu.
Iniciativa de mobilitat sostenible i itineraris segurs per anar i tornar de
l’escola a peu.
-
Estalvi d’aigua.
-
Estalvi de material
escolar i relació de criteris sostenibles en quant al material.
-
Recollida selectiva.
-
Hort escolar i
compostatge.
-
Minimització de
recursos en l’organització de la festa final del curs.
-
Estudi de diferents
ecosistemes relacionats amb el cicle de l’aigua.
-
Estudi del reaprofitament
de deixalles urbanes.
e) Projecte de
Biblioteca.edu (Pla de lectura), des de 2006.
Ens calia tornar a tenir una biblioteca, i actualment
tenim llibres, pel·lícules, ordinadors per fer recerca, estones per fer préstec
de llibres, contes explicats per mestres... i tot un món de lletres i
il·lusions. Objectius:
- Destinar unes hores mínimes al
desenvolupament de l’organització de la biblioteca.
- Fer de la biblioteca un espai
d’ús i servei a l’escola.
- Dinamitzar activitats
relacionades amb la lectura.
- Tenir un fons bibliotecari
adient a l’alumnat i el professorat.
- Vetllar perquè la biblioteca no
perdi la seva funció dins l’escola.
f) Pla Experimental
de Llengües Estrangeres,
Assignat pels cursos 2009 – 2012. Una nova il·lusió i
motivació en el nostre camí d’escola. Amb l’objectiu:
- Reforçar el treball de l’expressió oral en
llengua anglesa, mitjançant sessions de mig grup en tots els nivells d’Educació
Primària.
g) Pla Català de l’Esport, des de 2007.
L’esport ens fa ser millors... físicament, mentalment i
socialment. Els objectius són:
-
Desenvolupar hàbits saludables a partir de l’alimentació i l’esport a l’escola.
-
Afavorir la relació dels alumnes a partir de l’esport.
h) Pla Educatiu d’Entorn, des de 2007.
D’aquesta xarxa en la qual ens hem iniciat, sabem que
queda molt de treball i molt més el fruit que es pot despendre. Objectius:
- Fer d’aquest
Pla, una eïna de relació de la nostra Comunitat Educativa amb la resta
d’institucions de la ciutat.
- Aprofitar
aquest la xarxa d’entorn per millorar la nostra tasca educativa i aportar a la
xarxa allò que des de el nostre Centre Educatiu pugui servir.
i) Projecte Heura (TIC i TAC al centre), des de 2008.
La xarxa i les noves tecnologies són bàsiques a l’escola
d’avui dia, com bàsic era tenir un bon cablejat i necessari és tot el material
informàtic i audiovisual que ens pugui arribar al centre per treballar en les
condicions òptimes, així com la nostra formació didàctica en les tecnologies de
la Informació.
j) Projecte de
reaprofitament de llibres de text, des de 1999.
Un projecte integrat des del primer dia, i del que
econòmicament i educativament estem més contents. Econòmic per l’estalvi, i
educatiu per la quantitat de valors positius de responsabilitat, respecte i
solidaritat que estan rebent els nostres alumnes. Els objectius són:
-
Organitzar la reutilització de llibres de text als nivells de Primària en què
sigui possible.
- Fomentar en
l’alumnat el valor de la reutilització com a camí a seguir per l’aprofitament
dels recursos.
- Afavorir dins
les famílies la transmissió d’aquest valor.
- Desenvolupar en
els alumnes la responsabilitat i l’ordre en relació al material de la classe.
- Aconseguir
que l’alumnat tingui una actitud de cura i de respecte envers un material comú.
- Facilitar a
les famílies l’adquisició de llibres en començar el curs.
k) Pla de formació de
centre (de 2009 a 2012).
Tot i que al centre sempre s’ha tingut present la
formació permanent, e inclús l’AMIPA antigament se’n feia càrrec d’aquesta
despesa, actualment el centre compta amb un pla de formació en el qual
s’intenta seguir omplint la formació dels mestres mitjançant tres temàtiques:
l’atenció a la diversitat, la llengua i les matemàtiques.
-
Sortides i tallers
d’estudi, bàsics en una ciutat per poder seguir tenint una escola activa i que
conegui i valori l’entorn on vivim.
-
Sortides d’educació
física, complementàries a les pràctiques esportives que al centre educatiu no
es poden realitzar i que també serveixen de relació amb altres centres
educatius.
-
Estades de
convivència, unes estades de tots els nens i mestres de l’escola que ens ajuden
a conéixer més fora del recinte escolar, i on els petits aprenen dels grans i
els grans...aprenen dels petits.
-
Revista Escolar: El Portaveu. La nostra revista
trimestral realitzada pels alumnes.
-
Blocs informàtics de
l’escola i dels diferents cicles.
-
Participació en els
programes educatius municipals. Per seguir fent una escola activa, coneixedora
i participativa en el nostre entorn.
-
Participació en la Mostra de Teatre de Reus.
L’expressió corporal, el llenguatge verbal, l’orientació espacial, el control
de les emocions...tot és part de l’aprenentatge que els nens, mestres i pares
aconseguim en activitats com aquesta.